Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
06.01.2021 21:36 - Какво зная за рода на дядо
Автор: taini Категория: Лични дневници   
Прочетен: 871 Коментари: 2 Гласове:
3


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
   Наскоро попаднах на информация, която мой близък има за рода си. Аз пък не знам почти нищо за рода на дядо ми по бащина линия. Така започна едно разпитване и някак си ми изскочиха още повече въпроси. Какво разбрах, почти нищо.
   Дядо ми е глух, а и преди това не желаеше да говори за рода си. Това което знаем е че родителите му починали когато с братята и сестрите му били деца. Той има двама братя и две сестри (поне така мислехме до скоро), оказа се че майка му е родила бебе два или три дни преди да почине. Не зная от какво, била отишла на реката да пере и там я намерили мъртва. Баща му не след дълго също починал (за сега само толкова за него). Децата били разделени най-големият  син останал в бащината къща, дядо ми бил взетни отгледан от вуйчото, другия брат и едно от момичетата били при някакъв чичо, другата сестра попаднала в дом за сираци, а бебето било умряло, малко след майка им. След години дядо ми се върнал в родното село, оженил се за баба ми (тя тогава била още ученичка). Събрали се братята и едната сестра, търсели другата. Един ден баба ми я открила случайно от дума на дума с едно ново момиче в училище, оказало се че сестрата на дядо. Дълги години всички мислеха, че са се намерили всички, но една от бабите на село им казала, че бебето е живо, но нищо повече, та те дори не знаят дали е било момиче или момче.
    Ако ида в това село дали ще намеря някакви архиви, дали ще направя крачка към миналото на рода? Е все някой ден ще разбера.



Тагове:   род,   роднини,


Гласувай:
3



Следващ постинг
Предишен постинг

1. barin - Здравей. Добре е, че си написала. ...
08.01.2021 07:13
Здравей. Добре е, че си написала. Може да видиш какво съм написал за моя род по спомени и разказване от роднини:
https://barin.blog/lichni-dnevnici/2020/04/29/az-i-moiat-rod.1708280
Реших да напиша и дам на следващите да четат, както и да измисля символ на рода( червено-жълтото, което се вижда на снимката).
Поздрави!
цитирай
2. taini - Благодаря! Вече видях написа...
10.01.2021 19:59
Благодаря!
Вече видях написаното за твоя род и наистина е доста интригуващо. Да си призная малко завидях за количеството информация, но се надявам скоро да мога и аз да напиша още нещо по темата.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: taini
Категория: Лични дневници
Прочетен: 22350
Постинги: 10
Коментари: 31
Гласове: 126
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930